Képes beszámoló az áprilisi kirándulásról

A tavaszi második közös kirándulás a Gerecse nyugati szélére vezetett. Eddig még nem látogatott tájakra mentünk, a Tatabánya felett magasodó hegyekbe.
Utazásunk igazán komfortos volt a vonattal, gyorsan és kényelmesen, 40 perc alatt Tatabányára értünk. Rövid városi átkelés után meredek lépcsősoron jutottunk fel a Csúcsos-hegy platójára. Első célpontunk a Ranzinger kilátó volt. A szokatlanul magas, 30 méteres kilátót tíz évvel ezelőtt alakították ki egy hajdani bánya-lejáró aknából. A kilátóból a szépségéről kevésbé híres bányászváros és a tatai Öreg-tó is látszik. Megkerülve a Halyagos-hegyet a Kisréti vadászház "hűlt helyén" ebédeltünk. A 90-es években még láthatók voltak romjai, ma már csak egy pincelejárat és néhány szép ültetett fenyőfa jelzi a helyét. Tovább haladva visszatértünk a Csúcsos-hegyre, ahol megtekintettük a Turul emlékművet. Autóval utazva a legtöbben ismerjük ezt az alkotást, de igazi monumentalitását közelről szemlélve élvezhetjük. Európa legnagyobb madárábrázolása, szárnyainak végpontjai közötti távolság 14 méter! A millenniumra tervezett, de csak 1907-re elkészült szobor történelmi emlékhely, amely a Szvatopluk morva fejedelem felett aratott bánhidai győzelemre emlékeztet.
A Turul szobortól kissé lejjebb ereszkedve, a hegy oldalában található a Szelim-barlang, vagy más néven Szelim-lyuk. A barlang egyetlen hatalmas teremből áll, legnagyobb magassága 14 méter. Külön érdekessége, hogy két kürtője, felszakadása van, ami még látványosabbá teszi.
A barlangtól a már ismert hosszú lépcsősoron tértünk vissza a városba. A vasútállomás felé vezető úton megnéztük Esterházy János 10 évvel ezelőtt állított szobrát.
Csodás nyári napsütés kísérte végig utunkat, időnként jól esett az árnyékos részeket keresnünk. Ezen a napon 15-en élveztük a természet hirtelen kibontakozását, és egymás társaságát.