Hibaüzenet

Notice: Undefined offset: 1 _blockreference_formatter_get_block() függvényben (/var/www/web/clients/client26/web23/web/sites/all/modules/blockreference/blockreference.module 403 sor).

Beszámoló a Szent István kereszt jubileumáról

Augusztus 19-én, szombaton reggel, ragyogó napsütésben indultunk útra a Nyugati pályaudvarról, hogy megünnepeljük a Szent István emlékére állított kereszt 20 éves jubileumát. Kismarosig utaztunk, majd itt átszállva az erdei vasútra, fél tízkor Királyrétre értünk. 7 km gyaloglás és ​600 m szintkülönbség legyűrése volt az előttünk álló feladat.

​Nyolcan vágtunk neki az emelkedőnek, kilencedik társunk fent a nyeregben csatlakozott hozzánk. Közben Magas-Taxon pihenőt tartottunk.
Délre értünk fel a nyeregbe, a kereszt szűrt napsütésben pompázott. Régi fényképek nézegetésével emlékeztünk vissza a 20 évvel ezelőtti eseményekre.
A kereszt felállításához szükséges anyagokat (cement, sóder, víz) 800 m távolságból, talicskával vittük a helyszínre. Ugyancsak a Magas-Tax-i turistaháztól indulva vállunkon vittük a keresztet, amit kötelek segítségével állítottunk a helyére. A felállítás ünnepén Arnold atya mondott szentmisét, gitáros, énekes kísérettel.
A fényképek végignézése után koszorút helyeztünk el a kereszten, majd István királyra emlékezve közösen énekeltünk.
A megemlékezés után felkapaszkodtunk Nagy-Hideg-hegyre, egy kis napfürdőzésre. Magas-Taxon keresztül ereszkedtünk le, vissza Királyrétre. Este 7-kor már ismét Szentimrevárosban voltunk.